Ke Udara

{{nowplay.song.artist}}

{{nowplay.song.track}}

Segmen Terkini

{{currentshow.name}}

Inspirasi

Cara Mudah Hapuskan Lipas Dalam Kereta

Jaga macam mana bersih sekali pun kereta kita, pasti akan ada lipas kan? SIapa ada masaalah macam ni teruskan membaca..

Oleh Ezaura Rafe. Sumber Abuyat Sakoora

Jaga macam mana bersih sekali pun kereta kita, pasti akan ada lipas kan? Siapa ada masaalah macam ni teruskan membaca..hehe 

Tak makan dalam kereta tapi tetap penuh lipas, kadang-kadang nampak seekor je atas steering, lepastu berani dah dia lalu depan cermin. Kalau tunggu lama-lama memang boleh bersarang dia dalam kereta kita. Ini sedikit tips untuk hapuskan lipas dalam kereta anda. 

*Marjerin (jangan letak banyak)

*Minyak masak (kalau boleh guna minyak yang dah digunakan)

*Susu pekat manis

Simpan dalam kereta semalaman, pastikan jangan ada yang terpijak, atau kalau ada kawan-kawan tumpang kereta, jangan lupa ingatkan mereka. Nanti habis 1 kereta bau minyak. Hehe

 

15675920_1394735200545480_6710349997949149394_o.jpg

Selamat mencuba..

 


Dengar Sinar fm menerusi dengar.sinar.fm
 

 

Filled Under :

Menarik

  • {{related.category}}

    {{related.name}}

     {{related.DocumentPublishFrom | date:"dd MMMM yyyy h:mma"}}